
Сұрақ: Оңалту рәсімі дегеніміз не?
Жауап: Оңалту рәсімі - сот ісін жүргізуде қолданылатын, оның аясында қайта құру, ұйымдастырушылық, іскерлік, басқарушылық, инвестициялық, техникалық, қаржылық-экономикалық, құқықтық және басқа да төлемдер төлем қабілеттілігін қалпына келтіруге бағытталған шаралар қолданылады;
Сұрақ: Оңалту рәсімін қолдану үшін сотқа жүгінуге қандай негіз бар?
Жауап: Борышкердің немесе кредитордың оңалту рәсімін қолдану туралы сотқа жүгінуіне негіз борышкердің уақытша төлем қабілетсіздігі болып табылады.
Сұрақ: Борышкердің өтінішінде не болуы керек?
Жауап: Борышкердің өтінішінде:
1) өтініш берілген соттың атауы;
2) кредиторлардың талаптарын қанағаттандыра алмаудың негіздемесі;
3) оның меншігі туралы, банктік шоттардағы ақшалар туралы мәліметтер, шоттардың нөмірлері және банктердің орналасқан жері, борышкерлердің орналасқан жері және олардың қарыз сомасы көрсетілген тізімі;
4) мерзімі аяқталмаған міндеттемелер туралы мәліметтер;
5) қызметтің табиғи монополия саласындағы байланысы туралы ақпарат;
5-1) уақытша әкімшінің өкілеттігін жүзеге асыру туралы келісім жасалған толық атауы (БСН);
6) қоса берілетін құжаттардың тізбесі.
Басқа мәліметтер борышкердің өтінішінде көрсетілуі мүмкін.
Сұрақ: Несие берушінің (тердің) өтінішінде не көрсетілуі керек?
Жауап: Несие берушінің (тердің) өтінішінде:
1) өтініш берілген соттың атауы;
2) борышкердің атауы, орналасқан жері;
3) кредитордың (заңды тұлғаның) атауы, орналасқан жері;
4) борышкердің оның талабы туындаған кредитор (лар) алдындағы міндеттемесі, осы міндеттемені орындау мерзімі;
5) кредиторлардың (лардың) борышкерге қоятын талаптарының сипаты мен мөлшері;
6) міндеттеме бойынша берешек сомасы және осы сомаға есептелген сыйақы (мүдде), тұрақсыздық айыбы (айыппұл, өсімпұл) және борышкерден өндіріп алынатын шығындар;
7) кредиторлардың (талапкерлердің) талаптары үшін белгіленген заңды негіздер (заңды күшіне енген борышкерден ақшаны өндіріп алу туралы сот актісі немесе атқару парағы, борышкердің борышкер деп тануы)
8) кредиторға (кредиторларға) борышкердің иелігінде тұрған мүлік туралы мәлімет;
10) қоса берілетін құжаттардың тізімі;
11) уақытша әкімшінің өкілеттігін жүзеге асыру туралы келісім жасалған атауы (БСН).
12) егер оңалту туралы істі қарау үшін қажет болса, өзге де мәліметтер.
Сұрақ: Уақытша әкімші соттың оңалту туралы іс қаралғанға дейінгі кезеңінде қандай қызмет атқарады?
Жауап: Уақытша әкімші сотта оңалту туралы істі қарау кезінде борышкердің қаржылық жағдайы туралы ақпарат жинау нәтижелері бойынша борышкердің қаржылық тұрақтылығы туралы қорытынды жасайды.
Сұрақ: Сот іс қозғау туралы шешім қабылдау үшін қандай мерзімге бөлінеді?
Жауап: Заңда белгіленген талаптарға сәйкес келетін оңалту рәсімін қолдану туралы өтініш алғаннан кейін сот өтініш түскен күннен бастап бес жұмыс күні ішінде іс қозғау туралы ұйғарым шығарады.
Сұрақ: Оңалту туралы іс қозғаудың салдары қандай?
Жауап: Оңалту туралы іс бойынша іс қозғау туралы шешім қабылданған күннен бастап:
1) жеке кәсіпкерге - борышкерге, меншік иесіне, құрылтайшыға (қатысушыға), заңды тұлғаның барлық органдарына мүлікті кәдімгі коммерциялық операциялар шеңберінен тыс пайдалануға және сатуға тыйым салынады;
2) бұрын қабылданған сот шешімдерінің, төрелік шешімдердің, мемлекеттік кірістер органдарының, сондай-ақ меншікке (құрылтайшылар, қатысушылар), борышкердің өздеріне қатысты уәкілеттік берілген органдарының шешімдері, борышкер зиян келтіруге жауапты азаматтарға төлемдер қоспағанда, тоқтатыла тұрады. материалдық емес зиян туралы шағымдарсыз өмірі немесе денсаулығы;
2-1) борышкер борышының барлық түрлері үшін тұрақсыздық айыбын (өсімпұлдар, өсімпұлдар) есептеу тоқтатылды;
3) кредиторлардың борышкерге қатысты кез келген талаптары үшінші тұлғалардың кепілдіктер мен кепілгерліктерді орындау жөніндегі талаптарын, сондай-ақ үшінші тұлғалар кепіл беруші болған жағдайда кепіл нысанасынан өндіріп алуды қоспағанда, Заңда көзделген оңалту рәсімдері аясында ғана ұсынылуы мүмкін;
4) несие берушілердің, мемлекеттік кірістер органы мен бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің, оның ішінде анықталмайтын (қабылданбайтын) түрде қанағаттандырылуға жататын басқа да уәкілетті мемлекеттік органдардың талаптарына сәйкес борышкердің банктік шоттарынан ақша жинауға жол берілмейді, сондай-ақ борышкердің мүлкін өндіріп алу;
5) борышкердің акцияларын, жарғылық капиталындағы үлестерді иеліктен шығаруға тыйым салынады.
Сұрақ: Кәдімгі шаруашылық операциялары дегеніміз не?
Жауап: Кәдімгі коммерциялық операциялар - борышкердің әдеттегі қызметіне байланысты, оның ішінде, бірақ мыналармен шектелмейтін: үй-жайларды және коммуналдық қызметтерді жалға беру төлемдерін жүзеге асыру, жеткізушілермен мәмілелер, шикізатты сатып алу, жабдықты сатып алу, дайын өнімді сату және қызмет көрсету
Жылжымайтын мүлікті немесе басқа активтерді иеліктен шығарумен, мүлік кепілімен, соның ішінде үшінші тұлғалардың міндеттемелері бойынша операциялар қарапайым коммерциялық операцияларға қолданылмайды;
Сұрақ: Оңалту туралы іс сот отырысында қандай мерзімде қаралуы керек?
Жауап: Оңалту туралы іс сот отырысында ол қозғалған күннен бастап екі айдан аспайтын мерзімде қаралуы керек.
Сұрақ: Оңалту рәсімінің мерзімі қандай?
Жауап: Оңалту рәсімінің ұзақтығын сот оңалту жоспарын бекіту туралы шешім шығарған кезде белгілейді және мұндай шешім заңды күшіне енген күннен бастап есептеледі. Сот, егер заңда өзгеше көзделмесе, оңалту жөніндегі басқарушының талабы бойынша кредиторлар жиналысының келісімімен осы мерзімді бір рет, бірақ алты айдан аспайтын мерзімге ұзартуға құқылы.
Оңалту рәсімін ұзарту туралы өтінішті оңалту басқарушысы оңалту рәсімі аяқталғанға дейін жиырма жұмыс күн бұрын береді. Мерзімнің сақталмауы соттың оңалту рәсімін ұзартудан бас тартуына негіз болып табылады.
Сұрақ: Оңалту жоспары дегеніміз не?
Жауап: Оңалту жоспары - бұл қалпына келтіру процедурасы кезінде борышкердің денсаулығын жақсартуға бағытталған және борышкер мен кредиторлардың өзара келісімі негізінде жүзеге асырылатын, борышкердің төлем қабілеттілігін қалпына келтіру және жұмыс орындарын сақтау мақсатында, орындау мерзімдерін көрсете отырып, несие берушілердің талаптарын қанағаттандыру кестесін және өзара байланысты іс-шаралар кешені; қол жеткізілген нәтижелер, пайдаланылған ресурстар және мүмкін болатын тәуекелдер. Оңалту жоспарын орындау мерзімі бес жылдан аспауы керек.
Сұрақ: Оңалту жоспары қанша уақытқа жасалуы керек? Жауап: Оңалту жоспарын борышкер кредиторлармен және оңалту басқарушысымен бірге оңалту рәсімін қолдану туралы шешім күшіне енген күннен бастап үш ай ішінде әзірлеуге тиіс. Оңалту жоспарында борышкердің төлем қабілеттілігін қалпына келтіру бойынша нақты шаралар (сауықтыру шаралары) және кредиторлардың талаптарын қанағаттандыру кестесі болуы керек
Сұрақ: Оңалту жоспарын келісудің тәртібі қандай?
Жауап: 1. Оңалту жоспарын келісу кезінде кредиторлар жиналысы, егер оған кредиторлардың жалпы санының елу процентінен астам дауысы бар кредиторлар қатысатын болса, олардың талаптары екінші және төртінші кезеңдерде бөлек-бөлек қанағаттандырылатын болса, құқылы.
2. Оңалту жоспары келісілді деп саналады, егер оған бір уақытта дауыс берсе: 1) екінші кезеңдегі кредиторлардың дауыстарының көпшілігі; 2) төртінші сатыдағы кредиторлар санының көпшілік дауысы. Егер бірінші абзацтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген шарттардың біреуі немесе екеуі де орындалмаса, оңалту жоспары сәйкес келмейді деп саналады.
Сұрақ: Оңалту жоспарын кім бекітеді және қандай мерзімде?
Жауап: Кредиторлар жиналысымен келісілген оңалту жоспары оны берген күннен бастап жеті жұмыс күні ішінде сот шешімімен бекітіледі.
Сұрақ: Сот қандай жағдайларда оңалту жоспарын қабылдаудан бас тартады?
Жауап: Сот келесі жағдайларда оңалту жоспарын қабылдаудан бас тартады: 1) егер оңалту жоспарына қарсы дауыс берген кредитор сотқа оңалту жоспарында оны жүзеге асыру банкроттық туралы іс жүргізу жағдайындағы жағдайға қарағанда аз мөлшерде осындай кредитордың талаптарын қанағаттандыруға әкеп соқтыратын шаралар бар деген негіздеме берсе;
2) Заңның 26-1-бөлімінің талаптарын сақтамау. (Оңалту жоспарын келісу кезінде кредиторлар жиналысы, егер оған кредиторлардың дауыстарының елу пайызынан астамы бар кредиторлар қатысса, талаптары екінші және төртінші кезеңдерде бөлек-бөлек қанағаттандырылуы мүмкін болса, құқылы.)
Сұрақ: Кредиторлардың оңалту рәсіміндегі рөлі қандай?
Жауап: Оңалту рәсімі кезінде барлық кредиторлардың мүдделерін Заңға сәйкес құрылған кредиторлар жиналысы ұсынады. Оңалту рәсімі кезінде кредиторлар жиналысына қатысу құқығы кредиторлар жиналысының күніндегі талаптары кредиторлар талаптарының тізіліміне енгізілген кредиторларға тиесілі.
Кредитор сот шешіміне, оңалту рәсімі кезіндегі әкімшінің іс-әрекеттеріне, егер бұл шешімдер немесе әрекеттер оның заңды мүдделеріне қайшы келсе, шағымдануға құқылы.
Кредиторлар жиналысының шешім қабылдауы кезінде олар дауыс беруге құқылы емес:
1) Заңның 72-бабының 3-тармағына сәйкес дауыс беру құқығынан айырылған кредиторлар;
2) басқа кредиторлардың талаптары толық қанағаттандырылғанға дейін борышкерге қатысты үлестес тұлға болып табылатын кредиторлар.
Сұрақ: Кредиторлардың бірінші жиналысы қанша уақыт өткізілуі керек?
Жауап: Кредиторлардың бірінші жиналысын уәкілетті органның интернет-ресурсында кредиторлардың талаптарының тізілімі жарияланғаннан кейін оңалту туралы істі қарау кезінде уақытша әкімші өткізеді.
Сұрақ: Кредиторлар жиналысында шешім қабылдау тәртібі қандай?
Жауап: Кредиторлар жиналысы, егер оған кредиторлар жиналысы шешім қабылдаған кезде дауыс беруге құқығы бар кредиторлар дауыстарының жалпы санының елу пайызынан астамын қосқанда, сырттай дауыс беруді қоса алғанда, қатысады.
Егер осы тармақтың бірінші бөлігінің ережелерін ескере отырып, кредиторлар жиналысы заңды болса, кредиторлар жиналысының күн тәртібіне енгізілген мәселелерді қарауды кейінге қалдыруға жол берілмейді.
Кредиторлар жиналысының шешімдері Заңның 26-1 және 26-2-баптарында көзделген жағдайларды қоспағанда, кредиторлар жиналысына қатысатын кредиторлардың, соның ішінде сырттай дауыс берушілердің дауыс санының көпшілік даусымен қабылданады.
Сұрақ: Оңалту рәсімінде кредиторлар комитетінің қызметі қандай?
Жауап: Кредиторлар комитетінің құрамы кредиторлар жиналысымен жасалады және бекітіледі. Кредиторлар комитеті мүшелерінің ең аз саны үш адамнан кем болмайды, егер кредиторлар комитеті мүшелерінің ең аз санын орындау мүмкін болмаса, кредиторлар комитетінің өкілеттіктерін кредиторлар жиналысы жүзеге асырады.
Кредиторлар комитеті, егер заңда өзгеше көзделмесе, біртекті кредиторлардың әр тобынан бір кредитордан тұрады.
Кредиторлар комитетінің мүшесі үлестес тұлға немесе кредиторлар жиналысында дауыс беру құқығынан айырылған тұлға болмауға тиіс.
Кредиторлар комитетінің шешімі «комитеттің бір мүшесі - бір дауыс» қағидаты бойынша кредиторлар комитеті мүшелерінің жалпы санының қарапайым көпшілік дауысымен қабылданады.
Кредиторлар комитетінің өкілеттіктері осы бапта қарастырылған. Заңның 76-бабы.
Қатысушылар кредиторлар комитетінің шешіміне ол қабылданған күннен бастап бір ай ішінде рәсімге шағымдана алады.
Сұрақ: Қандай жағдайларда оңалту рәсімі тоқтайды?
Жауап: Оңалту басқарушысы сотқа борышкерге қатысты оңалту рәсімін тоқтату туралы өтінішпен жүгінеді:
кредиторлар жиналысының шешімі бойынша, егер: 1) борышкерге қатысты оңалту рәсімінің мақсатына қол жеткізілсе;
2) оңалту рәсімін қолданғаннан кейін пайда болған борышкердің ақшалай міндеттемелерінің жалпы сомасы сот оңалту рәсімін қолдану туралы шешім қабылдаған күннен бастап кредиторлық берешектің жалпы сомасының жиырма пайызынан асып кетсе.
кредиторлар жиналысы оңалту жоспарымен келіспеген немесе борышкер оңалту жоспарын Заңның 59-бабы 2-тармағының 4) тармақшасында белгіленген мерзімде ұсынбаған жағдайда (оңалту рәсімін қолдану туралы шешім күшіне енген күннен бастап үш айдан кешіктірмей);
Сонымен қатар, оңалту рәсімін тоқтату туралы сотқа жүгіну құқығы: меншік иесі (ол уәкілеттік берген орган), заңды тұлғаның құрылтайшысы (қатысушысы) - борышкер және несие беруші (кредиторлар).
Егер сот оңалту жоспарын бекітуден бас тарту туралы шешім қабылдаса, оңалту рәсімі тоқтатылады.
Ақмола облысы бойынша МКД БЖБ оңалту және банкроттық бөлімі