
Талдамалық анықтама
құрылымдық бөлімшелердегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша
Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаменті
Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі Төрағасының бұйрықтарымен бекітілген сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізудің үлгілік қағидаларына сәйкес Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі-Департамент мәтіні бойынша) құрылымдық бөлімшелерінің қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізілді.
Өткізу мерзімі: 02.05.2023 ж. басталды, 05.07.2023 ж. аяқталды.
Байқалған кезең: 2022 жыл және 2023 жылдың 5 айы
Әдістемелік ұсынымдарға сәйкес Департаменттің сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау келесі бағыттар бойынша жүзеге асырылды:
Департаменттің қызметін қозғайтын нормативтік-құқықтық актілерде және құқықтық актілерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.
Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін талдауды жұмыс тобының құрамы жүргізді, бұл ретте тәуелсіз сарапшылар (мамандар) тартылмады.
Департаменттің және оның аумақтық бөлімшелерінің ұйымдық-басқару қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау
Департаменттің және оның аумақтық бөлімшелерінің ұйымдық-басқару қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау келесі мәселелер бойынша жүргізілді:
1) персоналды басқару, оның ішінде кадрлардың ауысуы;
2) мүдделер қақтығысын реттеу;
3) мемлекеттік қызметтер көрсету;
4) рұқсат беру функцияларын іске асыру;
5) бақылау функцияларын іске асыру;
6) ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметтен туындайтын өзге де мәселелер.
1. Персоналды басқару, оның ішінде кадрлардың ауысуы
2023 жылғы 1 маусымға Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің және оның аумақтық басқармаларының штат саны-388 бірлікті құрайды (Департамент-134, ТУГД-254). Нақты саны -368 бірлік (штат санының 94,8%), оның ішінде МКД -125 бірлік, МКД -243 бірлік, Бос орындар -20, оның ішінде МКД -9, МКД -11.
2023 жылдың 5 айында мемлекеттік қызметке алғаш қабылданғандар саны 8 адамды құрайды. Барлық мемлекеттік қызметшілер атқаратын лауазымына қойылатын біліктілік талаптарына сәйкес келеді. Арнайы тексеруге арналған құжаттар Ұлттық қауіпсіздік органдарына уақтылы жіберілді. Алғаш рет Мемлекеттік қызметке қабылданғандарға сынақ мерзімі тағайындалады және тәлімгерлер бекітіледі.
2023 жылдың 5 айында барлығы 17 адам жұмыстан шығарылды, оның ішінде МКД -8, ТУГД -9.;
-өз еркімен-12
- конкурс бойынша басқа МКД, МКБ және ұйымдарға -5
2023 жылдың 5 айында Мемлекеттік қызметке кір келтіретін іс-әрекеттер мен мемлекеттік қызметшілердің Әдеп кодексінің нормаларын бұзғаны үшін тәртіптік жауаптылыққа тартылған қызметкерлер жоқ.
Анықтама: 2022 жылдың өткен кезеңінде Әдеп кодексінің нормаларын бұзғаны үшін тәртіптік жауапкершілікке тартудың 1 фактісі болған.
Департаментте және оның аумақтық бөлімшелерінде мемлекеттік қызмет өткеру үдерістерін зерделеу (бос лауазымдарға конкурстар өткізу, тәртіптік жазалар қолдану, қайта даярлау және біліктілікті арттыру, тәлімгерлік және т.б.) олардың тұтастай алғанда мемлекеттік қызмет туралы заңнаманың белгіленген талаптарына сәйкес келетіндігін көрсетті.
Ақмола облысының Мемлекеттік кірістер органдарының барлық қызметкерлері, оның ішінде мемлекеттік қызметке алғаш рет қабылданған "сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы" ҚРЗ 3-тармағының, 12-бабының талаптары толық көлемде орындалады, қол қою арқылы сыбайлас жемқорлыққа қарсы шектеулер қабылданды.
Жаңа теріс қылық жасаған кезде тәртіптік жазаларды мерзімінен бұрын алу фактілері анықталған жоқ.
Департамент қызметінде персоналды басқару мәселелері бойынша жүргізілген талдау барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
2. Мүдделер қақтығысын реттеу
Мемлекеттік қызметтегі этикалық бақылау сыбайлас жемқорлық көріністерінің, қызметтік этиканы бұзудың және мүдделер қақтығысын реттеудің маңызды тетігі болып табылады. 2016 жылдан бастап "Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің әдеп нормалары мен мінез-құлық қағидаларын одан әрі жетілдіру жөніндегі шаралар туралы" ҚР Президентінің 29.12.2015 жылғы №153 Жарлығымен орталық және жергілікті мемлекеттік органдарда әдеп жөніндегі уәкілдер институтын енгізу мемлекеттік қызметшілердің қызметтік тәртібі мен жауапкершілігін арттыру, сондай-ақ сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың қосымша тетігін арттыру үшін жағдайлар қалыптастырды.
Қызметкерлердің жеке істерін тексеру кезінде Ақмола облысының МҚҚК келесі қызметкерлері ерлі-зайыптылар болып табылатыны анықталды:
Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаменті
- Б. у. Абетов, Заң басқармасының басшысы және А. С. Абетова, Кедендік бақылау басқармасының тарифтік реттеу және кедендік құн бөлімінің басшысы
- Журумбаев С. К., аудит басқармасы Кедендік бақылау бөлімінің бас маманы және Ибраева Н. Д., Кедендік бақылау басқармасының кедендік бақылау бөлімінің бас маманы
- Амрин А. Б., қарыздармен жұмыс басқармасының басшысы және Амрина и. Г., Кедендік бақылау басқармасының кедендік бақылау бөлімінің бас маманы
Аршалы ауданы бойынша МКБ
-Сафронов с. Н., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің бас маманы және Сафронова Е. Р., салықтық бақылау және алымдар бөлімінің бас маманы
Атбасар ауданы бойынша МКБ
- Тюленов Д. А., есеп, талдау және ұйымдастыру-құқықтық жұмыс бөлімінің бас маманы және Сейлова А. Б., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің жетекші маманы
Бұланды ауданы бойынша МКБ
- О. С. Выродов, салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің басшысы және С. А. Выродова, салықтық бақылау және алымдар бөлімінің бас маманы
Целиноград ауданы бойынша МКБ
- Рыспеков А. Е, салықтық бақылау және алымдар бөлімінің бас маманы және Қамзебаева А. Д., есеп және ұйымдастыру-құқықтық жұмыс бөлімінің жетекші маманы
- К. и. Карбаев, есеп және ұйымдастыру-құқықтық жұмыс бөлімінің бас маманы және С. С. Қалымтай, салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің жетекші маманы
Жоғарыда аталған қызметкерлердің лауазымдық нұсқаулықтары мен функционалдық міндеттерін мониторингілеу және зерделеу қорытындысы бойынша мүдделер қақтығысы фактілері, жақын туыстарына, жұбайларына және жекжаттарына тікелей бағыныштылықта мемлекеттік лауазымға орналасу анықталмаған.
Ұсынылған ақпаратқа сәйкес мүдделер қақтығысын анықтауға қатысты туындаған мүдделер қақтығысы немесе оның туындау мүмкіндігі туралы жазбаша өтініштер табылған жоқ.
Департаментте Әдеп жөніндегі уәкілдің функциялары Департамент басшысының орынбасарына жүктелген. Әдеп жөніндегі уәкілдің 2022 жылғы және 2023 жылғы ағымдағы кезеңдегі қызметін талдау барысында Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі есепті кезеңдерде ҚР Президентінің 29.12.2015 жылғы №153 Жарлығымен бекітілген Әдеп жөніндегі уәкіл туралы Ережемен өзіне жүктелген функцияларды орындау шеңберінде жұмыс жүргізгені анықталды.
Пп сәйкес.9) Ереженің 4-тармағы Әдеп жөніндегі уәкіл Қазақстан Республикасының Мемлекеттік қызмет, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы заңнамасын және Әдеп кодексін бұзудың алдын алу және жол бермеу, сондай-ақ мемлекеттік қызметтің оң имиджін қалыптастыру мақсатында азаматтық қоғам институттарымен және мемлекеттік органдармен өзара іс-қимыл жасауға міндетті.
Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі Қазақстан Республикасының Мемлекеттік қызмет, сыбайлас жемқорлықтың алдын алу саласындағы заңнамасын, Әдеп кодексін түсіндіру бойынша жұмыс жүргізеді, сондай-ақ осы тақырып бойынша іс-шаралар (дәрістер, семинарлар, сондай-ақ сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет өкілдерінің қатысуымен, БАҚ-тағы мақалалар, интернет-ресурстар) өткізіледі.
"Еститін" мемлекеттік органның тұжырымдамасын іске асыру шеңберінде Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі Президенттің 29.12.2015 жылғы №153 Жарлығымен бекітілген Әдеп жөніндегі уәкіл туралы Ереженің 3-бөлімінің 9-тармағына сәйкес Департаменттің интернет-ресурсында орналастырылған жеке тұлғаларды, заңды тұлғалар өкілдерін қабылдау кестесіне сәйкес азаматтарды жеке қабылдауды жүргізеді.
Қызметтік әдеп нормаларының сақталуына, сондай-ақ ұжымдағы моральдық-психологиялық ахуалдың жай-күйіне мониторинг жүргізу мақсатында Ақмола облысы Мемлекеттік кірістер органдарының қызметкерлеріне сауалнама жүргізілді.
Жүргізілген талдау Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі қызметінің ашықтығын көрсетеді.
3. Мемлекеттік қызмет көрсету
Қазіргі уақытта мемлекеттік кірістер органдары жеке және заңды тұлғаларға 44 Мемлекеттік қызмет көрсетеді.
Электрондық түрде 27 салық қызметі және 17 кедендік қызмет көрсетіледі. Салықтық басқару және бақылау автоматты режимге ауыстырылды.
Сондай - ақ, салық төлеушілер салық есептілігін "салық төлеушінің кабинеті", Е-Salyk мобильді қосымшасы арқылы ұсынады.
Бұдан басқа, лицензия беру "электрондық үкімет" веб-порталы арқылы жүргізіледі www.egov.kz e-license қосымшасында, бұл лицензиат пен қызмет беруші арасындағы тікелей байланысты болдырмайды. Қызмет көрсетуді электрондық түрде жүзеге асыру сыбайлас жемқорлық талаптарының туындауын болдырмайды.
"Астана-1" ақпараттық жүйесін енгізумен-кедендік декларациялардың 100% - ы қашықтан беріледі, сол арқылы адами фактор алынып тасталды және сыбайлас жемқорлық тәуекелдері жоқ. "Жасыл дәліз" бойынша декларацияларды өңдеу және шығару уақыты қазір 1 минуттан аспайды, айта кету керек, бұрын мұндай экспорттық рәсімдерге 45 минуттан астам уақыт кеткен болатын, ал сыртқы экономикалық қызметке қатысушылар МҚҚ-ға жеке өзі келуі керек еді.
Ақмола облысының мемлекеттік кіріс органдары 2022 жылы барлығы 717 063 мемлекеттік қызмет көрсетті, оның ішінде электрондық нысанда - 714 545 қызмет немесе 99,6%.
Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің негізгі бағыттарының бірі мемлекеттік қызметтердің сапасын арттыруға бағытталған жұмыс болып табылады.
Департамент қызметкерлері арасында қызметтік этика мен мемлекеттік мүдделерді қатаң сақтау, жоғары моральдық-этикалық нормаларды және сыбайлас жемқорлық көріністеріне "нөлдік төзімділікті" тәрбиелеу насихатталуда. Мәселен, ЭҚАБЖ бойынша өтініштерді және ҚР ҚМ МКК порталына өтініштерді мониторингтеу барысында 2022 жылы барлығы 68 шағым түскені, оның ішінде 56-ы электрондық шағымдар кітабына түскені, 2023 жылдың 5 айы кезеңінде барлығы 47 шағым түскені, оның ішінде 34-і ҚР ҚМ МКК порталының электрондық шағымдар кітабына 13 негізгі мәселелер: салық есептілігін ұсыну бойынша түсіндіру, өндірістік емес төлемдерді басқару.
Салық төлеушілерге мемлекеттік кірістер органдарының қызметкерлері барлық өтініштер мен шағымдарға дәлелді толық жауаптар берді.
Жеке және заңды тұлғалардың сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық, лауазымдық өкілеттіктерін теріс пайдалану, жеке кәсіпкерлік субъектілерінің қызметіне Облыстың мемлекеттік кірістер органдары қызметкерлерінің Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер органдарының лауазымды тұлғалары тарапынан заңсыз араласу фактілері туралы өтініштері мен шағымдары есепті кезеңде түскен жоқ.Департамент қызметінде Мемлекеттік қызмет көрсету мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
4. Рұқсат беру функцияларын іске асыру
Департамент қызметінде рұқсат беру функцияларын іске асыру мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
5. Бақылау функцияларын іске асыру
Жанама салықтарды әкімшілендіру басқармасының ҚҚС әкімшілендіру бөлімінде және ЕАЭО шеңберіндегі ҚҚС тұрақты негізде қосылған құн салығы бойынша тіркеу есебіне міндетті қою үшін айналым мөлшері күнтізбелік жыл ішінде ең төменгі айналымнан асатын салық төлеушілерді анықтау бойынша жұмыс жүргізіледі.
Мұндай салық төлеушілерді анықтау мемлекеттік кірістер органдарында (БКМ, ТНК, ЭШФ) бар мәліметтер негізінде жүргізіледі.
Іс жүзінде БКМ мәліметтеріне сәйкес салық төлеушінің айналым мөлшері ең төменгі айналымнан асатын және ҚҚС бойынша тіркеу есебіне қою міндеті туындайтын жағдайлар туындайды.
Алайда, салық төлеуші айналымдардың асып кету фактісін жоққа шығарады, мұны бақылау-касса машинасына мәліметтер енгізген кезде сомалардың қате енгізілуіне жол берілгендігін түсіндіреді.
Растайтын құжаттар ретінде фискалдық деректер операторының сайтынан басып шығарылған бақылау чектері, пайдаланылмаған кассалық чектер бойынша сатып алушыларға (клиенттерге) ақша сомаларын қайтару туралы актілер, тек салық төлеушінің өзі қол қойған және салық төлеушінің өзі түсіндірмесі ұсынылады.
Салық кодексінің 13 - бабы 3-тармағының 4) тармақшасына сәйкес салық төлеуші бақылау-касса машиналарын қолдану кезінде қойылатын талаптарды сақтауға міндетті.
Бақылау-касса машиналарын қолдану қағидаларының 33-тармағына сәйкес қате енгізілген соманы жою немесе ақшалай есеп айырысуды қайтару операциясы бақылау-касса машинасының моделін Дайындаушының техникалық талаптарына сәйкес болған жағдайда жүргізіледі:
- деректерді тіркеу және (немесе) беру функциясы жоқ бақылау-касса машинасының бақылау чегінің түпнұсқасы және қолма-қол ақшаны есепке алу кітабына жазылған жазба;
-тауардың (жұмыстың, көрсетілетін қызметтің) атауы, құны, сатып алу күні, сатушы (дайындаушы, орындаушы) туралы мәліметтерді қамтитын өзге құжатты қоса бере отырып, деректерді тіркеу және (немесе) беру функциясы бар бақылау-касса машинасының бақылау чегінің не фискалдық деректер операторының сайтынан басып шығарылған бақылау чегінің түпнұсқасы.
ҚР Салық кодексінің қолданыстағы нормаларына және бақылау-кассалық машиналарды қолдану қағидаларына сәйкес сомаларды, осы құжаттарға қол қоятын адамдар туралы мәліметтерді қате енгізу фактісін растау үшін қажетті құжаттардың тізбесі көрсетілмеген, сондай-ақ қате жүргізілген соманы жою операциясын жүргізу немесе ақшалай есепті қайтару қажет болатын уақыт кезеңі көрсетілмеген.
Бұл мән-жайлар Мемлекеттік кіріс органдарына бақылау чектерін жарамды деп тану фактісін дәлелдеуді қиындатады, бұл өз кезегінде салық төлеушіге "қате" енгізілген сомаларды айналымнан шығару жолымен ҚҚС бойынша міндетті тіркеу есебіне қоюдан аулақ болуға мүмкіндік береді.
Мысалы:
ЖК Г. Ф. Новикова салық заңнамасын бұзушылықтарды жою туралы хабарламаға жауап ретінде ең төменгі айналымнан асып кетуге келіспеушілік және ҚҚС бойынша тіркеу есебіне тұру міндеті туралы шағым ұсынылды.
Айналымнан асып кетуге келіспеу туралы негіз ретінде 01.01.2020-31.12.2020 жылдар аралығында жалпы сомасы 24562089 теңгеге 151 дана мөлшерінде "қате" бақылау чектері, Г.Ф. Новикованың өзі түсіндірілді, сондай-ақ Г. Ф. Новикова басшы ретінде қол қойған пайдаланылмаған кассалық чектер бойынша сатып алушыларға (клиенттерге) ақша сомаларын қайтару туралы актілер ұсынылды.
Бұл ретте фискалдық деректер операторының мәліметтеріне сәйкес бақылау чектерінің деректері ФДҚ серверінде орналасқанын және олардың жойылғаны немесе қайтарылғаны туралы ешқандай белгі жоқ екенін атап өтеміз.
Ұсынымдар: қате енгізілген сомаларды жою операциясын жүргізу мерзімін нақтылау, қате сомаларды енгізу фактісін растау үшін қажетті құжаттардың нақты тізбесінің болуын көрсету, сондай-ақ осы құжаттарға қол қоюға жауапты тұлғаларды көрсету бөлігінде НҚА-ға өзгерістер не толықтырулар енгізуді заңнамалық деңгейде көздеу ұсынылады.
Салық кодексінің 96 бабына сәйкес бұзушылықтар анықталған жағдайда камералдық бақылау нәтижелері бойынша ресімделеді:
тәуекел дәрежесі жоғары бұзушылықтар бойынша-анықталған бұзушылықтардың сипаттамасын қоса бере отырып, камералдық бақылау нәтижелері бойынша салық органдары анықтаған бұзушылықтарды жою туралы хабарлама;
тәуекел дәрежесі орташа бұзушылықтар бойынша-анықталған бұзушылықтардың сипаттамасын қоса бере отырып, камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар туралы хабарлама.
Алайда, салық төлеушілерге хабарламаларды қалыптастыру кезінде сыбайлас жемқорлық тәуекелі мынадай түрде туындайды: маман салық заңнамасын бұзушылықты анықтайды, ЕХД АЖ-да "құрылған"мәртебесінде тұрған хабарлама жасалады. Маман хабарламаның макетін салық төлеушіге әлеуметтік желілер арқылы жеке хабарламамен еш қиындықсыз жібере алады немесе қолма-қол тапсыра алады, бұл ретте сыйақы үшін хабарламаны алып тастау мүмкіндігін ынталандыра отырып, салық төлеушімен сөз байласады. Сыйақы алғаннан кейін маманның арықтан жасалған хабарламаны жою мүмкіндігі бар.
Бұл ретте, камералдық мониторинг басқармасы салықтық нысандарға sono және басқа да қолда бар құралдар арқылы талдау жүргізу жолымен олардың болмауына байланысты жойылған хабарламаларды жасаудың негізділігін тексеру (жойылған) мүмкін емес. Яғни, жойылғанға дейін және жойылғаннан кейін жойылған хабарламада көрсетілген бұзушылықтың бар-жоғын және сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтың орын алғанын анықтау. Осылайша, сыбайлас жемқорлық қаупі туындайды.
Ұсынымдар: мамандарға жасалған хабарламалардың күшін жоюға тосқауыл қою, тиісті құжат (бұйрық) шығарылғаннан кейін күшін жою немесе күшін жою құқығын құрылымдық бөлімшенің басшысына (МКБ басшысына) ғана беру ұсынылады. Бұл ретте РВУ бағдарламасында маманның сканерленген түсініктемесін енгізу мүмкіндігін әзірлеу.
6. Бюджет және қаржы қаражатын игеру және бөлу
Департамент қызметінде бюджет және қаржы қаражатын игеру және бөлу мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
7. Жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу
Департамент қызметінде жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
8. Ақпараттық жүйелерді әзірлеу және пайдалану
Департамент қызметінде жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
9. Талдау объектісінің ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметінен туындайтын өзге де мәселелер
Төлеушінің міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру туралы Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген міндеттерді міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруға аударымдарды және (немесе) жарналарды орындамауы не тиісінше орындамауы:
1) Мемлекеттік кірістер органдарына міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруға аударымдар және (немесе) жарналар төлеушілердің тізімдерін ұсынбаған;
2) жұмыс берушілердің, дара кәсіпкерлердің, жеке нотариустардың, жеке сот орындаушыларының, адвокаттардың, кәсіби медиаторлардың міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруға аударымдарды және (немесе) жарналарды төлемеуі (аударылмауы), уақтылы және (немесе) толық төлемеуі (уақтылы және (немесе) толық аудармауы) -
ескертуге әкеледі.
"Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру туралы" Заңның 30-бабына сәйкес жұмыс берушілер қызметкерлерді әлеуметтік аударымдарды есепті айдан кейінгі айдың 25-күнінен кешіктірмей жүзеге асырады.
Жоғарыда айтылғандардан жұмыс берушілер болып табылатын бизнес субъектілері есепті айдан кейінгі айдың 25-күнінен кешіктірмей қызметкерлердің әлеуметтік аударымдарын орындамағаны үшін жауапты болады.
ӘҚБтК-нің 62-бабының 1-бөлігіне сәйкес адам әкімшілік құқық бұзушылық жасалған күннен бастап екі ай өткен соң әкімшілік жауаптылыққа тартылуға жатпайды.
ӘҚБтК-нің 62-бабының 2-бөлігіне сәйкес заңды тұлға (оның ішінде дара кәсіпкер) салық салу, бәсекелестікті қорғау, кеден дела саласындағы, Қазақстан Республикасының зейнетақымен қамсыздандыру туралы, Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы, табиғи монополиялар туралы заңнамасы саласындағы құқық бұзушылықтар үшін – ол жасалған күннен бастап бес жыл өткен соң әкімшілік жауаптылыққа тартылуға жатпайды.
Алайда, ӘҚБтК-нің 62-бабының 2-бөлігінде белгіленген ескіру мерзімі міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру туралы заңнамаға қолданылмайды.
ӘҚБтК-нің 741-бабының 5-тармағының 1-бөлігіне сәйкес әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс бойынша іс жүргізу басталмайды, ал басталған іс әкімшілік жауапкершілікке тартудың ескіру мерзімі өткен кезде тоқтатылуға жатады.
Ұсынымдар: сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін болдырмау және ӘҚБтК нормаларын екі жақты түсіндіру мақсатында ӘҚБтК-нің 92-1-бабы бойынша әкімшілік жауапкершілікке тарту немесе тартпау туралы мәселелерді шешу кезінде ӘҚБтК-нің 62-бабының 2-бөлігіне міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру туралы заңнаманы бұзғаны үшін бес жылдық ескіру мерзімін енгізу туралы ұсыныстар жіберуді ұсынамыз.