Жарияланған күні: 30.06.2021 16:00
Өзгертілген күні: 30.06.2021 16:07

Камералдық бақылау бойынша ТОП-10 сұрақ және жауап

1. Сұрақ: Камералдық бақылау жөніндегі хабарлама орындалмаған жағдайда Мемлекеттік кірістер органдарының банк шоттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұруы заңды ма

Жауабы: Заңды. Шығыс операцияларын тоқтата тұру Салық кодексінің 118-бабында көзделген.

  1. Сұрақ: Камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы хабарламаға шағымдануға бола ма?

Жауабы: Камералдық бақылау нәтижелері бойынша салық органдары анықтаған бұзушылықтарды жою туралы хабарламаға жоғары тұрған салық органына және (немесе) уәкілетті органға немесе сотқа шағым жасалуы мүмкін.

  1. Сұрақ: Егер хабарламаға сотқа шағым жасалса, бұл ретте сот әлі шешім шығармаса, ал хабарламаны орындау мерзімдері басталса, банктік шоттар бойынша шығыс операциялары тоқтатыла ма?

Жауабы: Хабарламаға шағым берілген кезде камералдық бақылау нәтижелері бойынша салық органдары анықтаған бұзушылықтарды жою туралы хабарламаны орындау мерзімінің өтуі тоқтатыла тұрады:

1) Жоғары тұрған салық органы және (немесе) уәкілетті орган шағым қабылдаған күннен бастап – жоғары тұрған салық органының және (немесе) уәкілетті органның жазбаша шешімі шығарылғанға дейін;

2) сот шағымды (арызды) іс жүргізуге қабылдаған күннен бастап – сот актісі заңды күшіне енгенге дейін тоқтатыла тұрады.

Демек, банктік шоттар бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру шағымдану кезеңінде болмайды.

  1. Сұрақ: Салық органы камералдық бақылау нәтижелері бойынша салық органдары анықтаған бұзушылықтарды жою туралы хабарламаны орындалмаған деп тану туралы шешім шығарды. Мұндай шешімге шағымдануға мүмкіндік бар ма?

Жауабы: Салық кодексінің 96-бабының 4-тармағында шешімге салық төлеушінің (салық агентінің) шағым жасауы көзделген, ол жоғары тұрған салық органына және (немесе) уәкілетті органға немесе сотқа тапсырылған (алынған) күннен бастап он жұмыс күні ішінде жүргізіледі.

  1. Сұрақ: Қазақстан Республикасында Мемлекеттік сатып алуды жүргізу тәртібі қандай заңмен және нормативтік-құқықтық актілермен регламенттелген?

Жауабы: Қазақстан Республикасында Мемлекеттік сатып алуды өткізу тәртібі Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 4 желтоқсандағы № 434-V ҚРЗ "Мемлекеттік сатып алу туралы" Заңымен, Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 11 желтоқсандағы № 648 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларымен регламенттелген.

  1. Сұрақ: Әлеуетті өнім берушіге қандай біліктілік талаптары қойылады?

Жауабы: Әлеуетті өнім берушілерге мынадай біліктілік талаптары қойылады:

1) құқық қабілеттілігінің (заңды тұлғалар үшін), азаматтық әрекет қабілеттілігінің (жеке тұлғалар үшін) болуы);

2) қаржылық орнықты болуы және тиісті қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңда белгіленген айлық есептік көрсеткіштің алты еселенген мөлшерінен асатын салық берешегінің болмауы негіз болып табылады.

3) банкроттық не тарату рәсіміне жатпауға тиіс;

4) мемлекеттік сатып алу туралы шарт бойынша міндеттемелерді орындау үшін жеткілікті материалдық, еңбек және қаржы ресурстарының болуы;

5) жұмыс тәжірибесінің болуы (әлеуетті өнім берушіде лицензияның және (немесе) рұқсаттың болуы Мемлекеттік сатып алу нысанасы деп танылатын жағдайларды қоспағанда).

2), 4) және 5) тармақшаларда көзделген біліктілік талаптары мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларында айқындалатын тәртіппен белгіленеді.

  1. Сұрақ: Әлеуетті өнім берушінің қаржылық тұрақтылығы дегеніміз не? Қандай жағдайларда әлеуетті өнім беруші қаржылық тұрақты деп танылады?

Жауабы: Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 11 желтоқсандағы № 648 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларының 446, 447-тармақтарына сәйкес әлеуетті өнім берушінің қаржылық тұрақтылығын веб-портал мынадай Мемлекеттік кірістер органдарының мәліметтері негізінде автоматты түрде айқындайды:

1) кірістер (айналым қаражаты);

2) төленген салықтар;

3) негізгі құралдар;

4) еңбекақы төлеу қоры.

Әлеуетті өнім беруші мынадай жағдайларда қаржылық тұрақты болып саналады:

1) әлеуетті өнім берушінің кірістері Мемлекеттік кірістер органдарының ақпараттық жүйелерінің деректеріне сәйкес өткен жылдың алдындағы үш жыл ішінде мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру үшін бөлінген соманың кемінде екінші бөлігін құрайды, бірақ тиісті қаржы жылына белгіленген айлық есептік көрсеткіштің төрт жүз мың еселенген мөлшерінен аспайды;

2) өткен жылдың алдындағы үш жыл ішінде төленген салықтардың көрсеткіші Мемлекеттік кірістер органдарының ақпараттық жүйелерінің деректеріне сәйкес әлеуетті өнім беруші кірістерінің кемінде төрт пайызын құрайды.

3) әлеуетті өнім берушінің негізгі құралдарының құны өткен жылдың алдындағы үш жыл ішінде Мемлекеттік кірістер органдарының ақпараттық жүйелерінің деректеріне сәйкес мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру үшін бөлінген соманың кемінде он бестен бір бөлігін құрайды, бірақ тиісті қаржы жылына белгіленген айлық есептік көрсеткіштің төрт жүз мың еселенген мөлшерінен аспайды;

4) әлеуетті өнім берушінің жұмыскерлеріне еңбекақы төлеу қоры өткен жылдың алдындағы үш жыл ішінде Мемлекеттік кірістер органдарының ақпараттық жүйелерінің деректеріне сәйкес мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру үшін бөлінген соманың кемінде он бестен бір бөлігін құрайды, бірақ тиісті қаржы жылына белгіленген айлық есептік көрсеткіштің төрт жүз мың еселенген мөлшерінен аспайды.

  1. Сұрақ: Төленген салықтардың көрсеткіші қалай анықталады?

Жауабы: Төленген салықтар көрсеткішінің есебі Мемлекеттік кірістер органдарының ақпараттық жүйелерінің деректеріне сәйкес мынадай формула бойынша айқындалады:

ПУН = УН / СГД х 100%,

мұнда: ЖБН-төленген салықтардың көрсеткіші; ЖБН – төленген салықтардың сомасы; ЖБК - әлеуетті өнім берушінің жиынтық табысының сомасы; ЖБК-КТС декларациясы бойынша айқындалатын күнтізбелік жыл үшін түзетулерді есепке алмағандағы жылдық жиынтық кіріс.

  1. Сұрақ: Төленген салықтардың көрсеткішін есептеу кезінде қандай салықтар мен бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер ескеріледі?

Жауабы: 1) салықтар: корпоративтік табыс салығы; жеке табыс салығы; қосылған құн салығы; акциздер; экспортқа рента салығы; жер қойнауын пайдаланушылардың арнайы төлемдері мен салықтары; әлеуметтік салық; көлік құралдарына салынатын салық; жер салығы; мүлікке салынатын салық; Ойын бизнесіне салынатын салық; тіркелген салық; бірыңғай жер салығы;

2) бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер: мемлекеттік баж; алымдар: тіркеу алымдары; Қазақстан Республикасының аумағы бойынша автокөлік құралдарының жүріп өткені үшін алым; аукциондардан алым; жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін лицензиялық алым; теледидар және радио хабарларын тарату ұйымдарына радиожиілік спектрін пайдалануға рұқсат бергені үшін алым; азаматтық авиация саласындағы сертификаттау үшін алым; төлемақы: жер учаскелерін пайдаланғаны үшін; жер үсті көздерінің су ресурстарын пайдаланғаны үшін; қоршаған ортаға эмиссиялар; орманды пайдаланғаны үшін; ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдаланғаны үшін; радиожиілік спектрін пайдаланғаны үшін; қалааралық және (немесе) халықаралық телефон байланысын, сондай-ақ ұялы байланысты бергені үшін; кеме жүзетін су жолдарын пайдаланғаны үшін; сыртқы (көрнекі) жарнаманы орналастырғаны үшін.

  1. Сұрақ: Қандай жағдайларда мемлекеттік кірістер органдары мемлекеттік сатып алу веб-порталында қаржылық орнықтылық көрсеткіштеріне түзету жүргізеді?

Жауабы: Әлеуетті өнім берушінің өтініші бойынша олардың қаржылық орнықтылығы көрсеткіштерінің және (немесе) төленген салықтардың өзгеруіне әкеп соғатын, есептелетін үш жылдық кезеңге қосымша салық есептілігі ұсынылған және салықтар төленген жағдайда, Мемлекеттік кірістер органдарының мәліметтерін веб-порталда жаңарту Мемлекеттік кірістер органдары енгізілген өзгерістердің дұрыстығын растағаннан кейін жүзеге асырылады.