
Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі Төрағасының бұйрықтарымен бекітілген сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізудің үлгілік қағидаларына сәйкес Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі-Департамент мәтіні бойынша) құрылымдық бөлімшелерінің қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізілді.
Өткізу мерзімі: 20.03.2024 ж. басталып, 06.05.2024 ж. аяқталды.
Байқалған кезең: 2023 жыл.
Әдістемелік ұсынымдарға сәйкес Департаменттің сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау келесі бағыттар бойынша жүзеге асырылды:
- ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметтегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;
- Департаменттің қызметін қозғайтын нормативтік-құқықтық актілерде және құқықтық актілерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.
Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін талдауды жұмыс тобының құрамы жүргізді, бұл ретте тәуелсіз сарапшылар (мамандар) тартылмады.
Департаменттің және оның аумақтық бөлімшелерінің ұйымдық-басқару қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау
Департаменттің және оның аумақтық бөлімшелерінің ұйымдық-басқару қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау келесі мәселелер бойынша жүргізілді:
1) персоналды басқару, оның ішінде кадрлардың ауысуы;
2) мүдделер қақтығысын реттеу;
3) мемлекеттік қызметтер көрсету;
4) рұқсат беру функцияларын іске асыру;
5) бақылау функцияларын іске асыру;
6) бюджет және қаржы қаражатын игеру және бөлу;
7) жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу;
8) Ақпараттық жүйелерді әзірлеу және пайдалану;
9) талдау объектісінің ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметінен туындайтын өзге де мәселелер.
1. Персоналды басқару, оның ішінде кадрлардың ауысуы
2024 жылғы 21 мамырдағы жағдай бойынша Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің және оның аумақтық басқармаларының штат саны-394 бірлікті құрайды (Департамент-145, ТУГД-249). Нақты саны-359 бірлік (штат санының 91,1%), оның ішінде МКД -131 бірлік, МКД -228 бірлік, Бос орындар -35, оның ішінде МКД -14, МКД -21.
2024 жылдың 4 айында мемлекеттік қызметке алғаш қабылданғандар саны 9 адамды құрайды. Барлық мемлекеттік қызметшілер атқаратын лауазымына қойылатын біліктілік талаптарына сәйкес келеді.
Арнайы тексеруге арналған құжаттар Ұлттық қауіпсіздік органдарына уақтылы жіберілді. Алғаш рет Мемлекеттік қызметке қабылданғандарға сынақ мерзімі тағайындалады және тәлімгерлер бекітіледі.
2024 жылдың 4 айында барлығы 26 адам жұмыстан шығарылды, оның ішінде МКД -9, ТУГД -17.:
- өз еркімен-14;
- конкурс бойынша басқа МКД, МКБ және ұйымдарға -7;
- басқа себептермен - 5.
Мемлекеттік қызметке кір келтіретін іс-әрекеттер мен мемлекеттік қызметшілердің Әдеп кодексінің нормаларын бұзғаны үшін тәртіптік жауаптылыққа тартылған қызметкерлер 2023 жылы және 2024 жылғы 4 айда жоқ.
Департаментте және оның аумақтық бөлімшелерінде мемлекеттік қызмет өткеру үдерістерін зерделеу (бос лауазымдарға конкурстар өткізу, тәртіптік жазалар қолдану, қайта даярлау және біліктілікті арттыру, тәлімгерлік және т.б.) олардың тұтастай алғанда мемлекеттік қызмет туралы заңнаманың белгіленген талаптарына сәйкес келетіндігін көрсетті.
Ақмола облысының Мемлекеттік кірістер органдарының барлық қызметкерлері, оның ішінде мемлекеттік қызметке алғаш рет қабылданған "сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы" ҚРЗ 3-тармағының, 12-бабының талаптары толық көлемде орындалады, қол қою арқылы сыбайлас жемқорлыққа қарсы шектеулер қабылданды.
Жаңа теріс қылық жасаған кезде тәртіптік жазаларды мерзімінен бұрын алу фактілері анықталған жоқ.
Департамент қызметінде персоналды басқару мәселелері бойынша жүргізілген талдау барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
2. Мүдделер қақтығысын реттеу
Мемлекеттік қызметтегі этикалық бақылау сыбайлас жемқорлық көріністерінің, қызметтік этиканы бұзудың және мүдделер қақтығысын реттеудің маңызды тетігі болып табылады. 2016 жылдан бастап "Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің әдеп нормалары мен мінез-құлық қағидаларын одан әрі жетілдіру жөніндегі шаралар туралы" ҚР Президентінің 29.12.2015 жылғы №153 Жарлығымен орталық және жергілікті мемлекеттік органдарда әдеп жөніндегі уәкілдер институтын енгізу мемлекеттік қызметшілердің қызметтік тәртібі мен жауапкершілігін арттыру, сондай-ақ сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың қосымша тетігін арттыру үшін жағдайлар қалыптастырды.
Қызметкерлердің жеке істерін тексеру кезінде Ақмола облысының МҚҚК келесі қызметкерлері ерлі-зайыптылар болып табылатыны анықталды:
Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаменті
- Б. У. Абетов, Заң басқармасының басшысы және А. С. Абетова, Кедендік бақылау басқармасының тарифтік реттеу және кедендік құн бөлімінің басшысы;
- Журумбаев С. К., аудит басқармасы Кедендік бақылау бөлімінің бас маманы және Ибраева Н. Д., Кедендік бақылау басқармасының кедендік бақылау бөлімінің бас маманы;
- Амрин А. Б., қарыздармен жұмыс басқармасының басшысы және Амрина И. Г., Кедендік бақылау басқармасының кедендік бақылау бөлімінің бас маманы;
Аршалы ауданы бойынша МКБ (жұбайлары)
- Сафронов с. Н., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің бас маманы және Сафронова Е. Р., салықтық әкімшілендіру және алымдар бөлімінің бас маманы.
Атбасар ауданы бойынша МКБ (жұбайлары)
- Тюленов Д.А., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің бас маманы және Сейлова А. Б., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің жетекші маманы (қазіргі уақытта әлеуметтік желіде. бала күтімі бойынша демалыс 07.04.2025 ж.дейін).
Ерейментау ауданы бойынша МКБ (жұбайлары)
- Сергиенко С.В., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің бас маманы, Островская И.В., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің бас маманы.
Есіл ауданы бойынша МКБ (жұбайлары)
- Бекмурзин Е.г., салықтық әкімшілендіру және алымдар бөлімінің бас маманы, Каирова Д. Ж., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің бас маманы (қазіргі уақытта әлеуметтік желіде. бала күтімі бойынша демалыс 29.11.2026 ж.дейін).
Целиноград ауданы бойынша МКБ
- Рыспеков А. Е, салықтық әкімшілендіру және алымдар бөлімінің бас маманы және Қамзебаева А. Д., салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің бас маманы;
- К. И. Карбаев, есеп және ұйымдастыру-құқықтық жұмыс бөлімінің бас маманы және С. С. Қалымтай, салық төлеушілермен жұмыс бөлімінің бас маманы (қазіргі уақытта әлеуметтік қызметте. бала күтімі бойынша демалыс 16.12.2025 ж.дейін).
Жоғарыда аталған қызметкерлердің лауазымдық нұсқаулықтары мен функционалдық міндеттерін мониторингілеу және зерделеу қорытындысы бойынша мүдделер қақтығысы фактілері, жақын туыстарына, жұбайларына және жекжаттарына тікелей бағыныштылықта мемлекеттік лауазымға орналасу анықталмаған.
Ұсынылған ақпаратқа сәйкес мүдделер қақтығысын анықтауға қатысты туындаған мүдделер қақтығысы немесе оның туындау мүмкіндігі туралы жазбаша өтініштер табылған жоқ.
Департаментте Әдеп жөніндегі уәкілдің функциялары Департамент басшысының орынбасарына жүктелген. Әдеп жөніндегі уәкілдің 2023 жылғы және 2024 жылғы ағымдағы кезеңдегі қызметін талдау барысында Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі есепті кезеңдерде ҚР Президентінің 29.12.2015 жылғы №153 Жарлығымен бекітілген Әдеп жөніндегі уәкіл туралы Ережемен өзіне жүктелген функцияларды орындау шеңберінде жұмыс жүргізгені анықталды.
Ереженің 4-тармағы 9) тармақшамһсына сйкес Әдеп жөніндегі уәкіл Қазақстан Республикасының Мемлекеттік қызмет, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы заңнамасын және Әдеп кодексін бұзудың алдын алу және жол бермеу, сондай-ақ мемлекеттік қызметтің оң имиджін қалыптастыру мақсатында азаматтық қоғам институттарымен және мемлекеттік органдармен өзара іс-қимыл жасауға міндетті.
Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі Қазақстан Республикасының Мемлекеттік қызмет, сыбайлас жемқорлықтың алдын алу саласындағы заңнамасын, Әдеп кодексін түсіндіру бойынша жұмыс жүргізеді, сондай-ақ осы тақырып бойынша іс-шаралар (дәрістер, семинарлар, сондай-ақ сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет, Мемлекеттік қызмет істері агенттігі өкілдерінің қатысуымен, БАҚ-тағы мақалалар, интернет-ресурстар) өткізіледі.
"Еститін" мемлекеттік органның тұжырымдамасын іске асыру шеңберінде Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі Президенттің 29.12.2015 жылғы №153 Жарлығымен бекітілген Әдеп жөніндегі уәкіл туралы Ереженің 3-бөлімінің 9-тармағына сәйкес Департаменттің интернет-ресурсында орналастырылған жеке тұлғаларды, заңды тұлғалар өкілдерін қабылдау кестесіне сәйкес азаматтарды жеке қабылдауды жүргізеді.
Қызметтік әдеп нормаларының сақталуына, сондай-ақ ұжымдағы моральдық-психологиялық ахуалдың жай-күйіне мониторинг жүргізу мақсатында Ақмола облысы Мемлекеттік кірістер органдарының қызметкерлеріне сауалнама жүргізілді.
Жүргізілген талдау Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі қызметінің ашықтығын көрсетеді.
3. Мемлекеттік қызмет көрсету
Қазіргі уақытта мемлекеттік кірістер органдары жеке және заңды тұлғаларға 42 Мемлекеттік қызмет көрсетеді.
Электрондық түрде 25 салық қызметі және 17 кедендік қызмет көрсетіледі. Салықтық басқару және бақылау автоматты режимге ауыстырылды.
Сондай - ақ, салық төлеушілер салық есептілігін "салық төлеушінің кабинеті", Е-Salyk мобильді қосымшасы арқылы ұсынады.
Бұдан басқа, лицензия беру "электрондық үкімет" веб-порталы арқылы жүргізіледі www.egov.kz e-license қосымшасында, бұл лицензиат пен қызмет беруші арасындағы тікелей байланысты болдырмайды. Қызмет көрсетуді электрондық түрде жүзеге асыру сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің туындауын болдырмайды.
"Астана-1" ақпараттық жүйесін енгізумен-кедендік декларациялардың 100% - ы қашықтан беріледі, сол арқылы адами фактор алынып тасталды және сыбайлас жемқорлық тәуекелдері жоқ. "Жасыл дәліз" бойынша декларацияларды өңдеу және шығару уақыты қазір 1 минуттан аспайды, айта кету керек, бұрын мұндай экспорттық рәсімдерге 45 минуттан астам уақыт кеткен болатын, ал сыртқы экономикалық қызметке қатысушылар МҚҚ-ға жеке өзі келуі керек еді.
Ақмола облысының мемлекеттік кіріс органдары 2023 жылы барлығы 709 419 Мемлекеттік қызмет көрсетті, оның ішінде электрондық нысанда – 706 550 қызмет немесе 99,6%.
2024 жылдың 1 тоқсанында Ақмола облысының мемлекеттік кіріс органдары 246 821 Мемлекеттік қызмет көрсетті, оның ішінде электрондық нысанда – 246 329 қызмет немесе 99,8%.
Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің негізгі бағыттарының бірі мемлекеттік қызметтердің сапасын арттыруға бағытталған жұмыс болып табылады.
Департамент қызметкерлері арасында қызметтік этика мен мемлекеттік мүдделерді қатаң сақтау, жоғары моральдық-этикалық нормаларды және сыбайлас жемқорлық көріністеріне "нөлдік төзімділікті" тәрбиелеу насихатталуда.
Осылайша, ЭҚАБЖ бойынша өтініштер мен ҚР ҚМ МКК порталына өтініштер мониторингі барысында 2023 жылы барлығы 158 шағым түскені анықталды, оның ішінде ҚР ҚМ МКК порталының электрондық шағымдар кітабына 49 шағым түсті.
Шағымдарды қарау барысында Мемлекеттік кірістер органдарына жүгінудің себептері салық төлеушілердің көлік құралдарына есептелген салықпен келіспеуі, банктік шоттар бойынша ақша қаражатының қозғалысын шектеу, бағдарламаның жұмысындағы үзілістерге байланысты Е-салық мәселелері және салықтарды төлеудің мүмкінностьстігі, ЖК, салық әмиянын жабу мерзімдеріне, жалпыға бірдей декларациялауға қатысты мәселелер болып табылатыны анықталды. сондай-ақ жеке тұлғалардың табыстарын жасыру мәселелері және т. б.
Салық төлеушілерге мемлекеттік кірістер органдарының қызметкерлері барлық өтініштер мен шағымдарға дәлелді толық жауаптар берді.
Жеке және заңды тұлғалардың сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық, лауазымдық өкілеттіктерін теріс пайдалану, жеке кәсіпкерлік субъектілерінің қызметіне Облыстың мемлекеттік кірістер органдары қызметкерлерінің Ақмола облысы бойынша Мемлекеттік кірістер органдарының лауазымды тұлғалары тарапынан заңсыз араласу фактілері туралы өтініштері мен шағымдары есепті кезеңде түскен жоқ.
Департамент қызметінде Мемлекеттік қызмет көрсету мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
4. Рұқсат беру функцияларын іске асыру
Департамент қызметінде рұқсат беру функцияларын іске асыру мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
5. Бақылау функцияларын іске асыру
- Кедендік бақылау басқармасының құзыретінде "халықаралық тасымалдау көлік құралын тауарларды кедендік пломбалармен және мөрлермен тасымалдауға жіберу туралы куәлік беру" мемлекеттік қызмет көрсету ұсынылады.
10.07.2020 жылғы №665 қағидаларға сәйкес өтінішті қабылдау және Мемлекеттік қызметтің осы түрін көрсету нәтижесін беру көрсетілетін қызметті берушінің кеңсесі (қолма-қол) не "электрондық үкімет" веб-порталы арқылы жүзеге асырылады www.egov.kz. көрсетілетін қызметті алушы тізбеге сәйкес құжаттар топтамасын толық ұсынбаған немесе көлік құралын кеден комиссиясының шешімінде көзделген қарауға ұсынған жағдайларда, 2011 жылғы 22 маусымдағы № 676 (бұдан әрі – шешім) және (немесе) қолданылу мерзімі өткен құжаттар көрсетілетін қызметті беруші өтінішті қабылдаудан бас тартады. Ұсынылған құжаттардың толықтығы фактісі анықталған кезде көрсетілетін қызметті беруші өтінішті тіркейді және тауарларды кедендік пломбалармен және мөрлермен тасымалдауға КО рұқсатын беру туралы рұқсат құжатын"Е-Лицензиялау" МДҚ АЖ-ға шығарады.
Мемлекеттік қызметті көрсету тәртібін зерделеу барысында көрсетілетін қызметті алушы кеден органының лауазымды адамының қатысуынсыз (кедендік қарап-тексеруден) көлік құралын электрондық тәртіппен дербес тіркей алатыны және "Е-Лицензиялау"МДҚ АЖ-не енгізу үшін қажетті фотосуретті тіркей алатыны анықталды. Бұл ретте 22.06.2011 ж. тәртібіне сәйкес көрсетілетін қызметті алушының ұсынғаны үшін белгілі бір жауапкершілігін Нормативтік бекіту қажеттілігі туындайды. №676. көрсетілетін қызметті алушының кеден органына келу қажеттілігін болдырмайтын, сондай-ақ техникалық талаптарға қолма-қол қағаз жеткізгіштегі құжаттар топтамасын (бланк, бланк) ұсыну қажеттілігін болдырмайтын, тауарларды кедендік пломбалармен және мөрлермен тасымалдауға автомобиль көлік құралын (автомобиль көлік құралдары, тіркемелер, жартылай тіркемелер және контейнерлер) халықаралық тасымалдау көлік құралының үлгісі (сериясы), рұқсат беру құжаты "Е-Лицензиялау" МДҚ АЖ-да қалыптастырылатындықтан, оның мазмұны электрондық түрде де, баспа түрінде де қолжетімді.
Осылайша, көрсетілетін қызметті алушылардың кеден органының лауазымды адамымен "жеке байланысының" болуы сыбайлас жемқорлық тәуекелінің туындау мүмкіндігін болдырмайды.
Ұсынымдар: мемлекеттік қызметтің осы түрінің нәтижесін ұсыну және беру тек "электрондық үкімет" веб-порталы арқылы электрондық өтініш арқылы жүзеге асырылады www.egov.kz көрсетілетін қызметті алушының кеден органына келу қажеттілігін қоспағанда, "Е-Лицензиялау" МДҚ АЖ.
- Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасының 25.12.2017 жылғы Кодексінің (бұдан әрі – Салық кодексі) 146-бабының 1-тармағына сәйкес, егер осы бапта өзгеше белгіленбесе, нұсқамада көрсетілген салықтық тексеруді жүргізу мерзімі нұсқама тапсырылған күннен бастап отыз жұмыс күнінен аспауға тиіс.
Салық кодексінің 146 бабының 2 тармағына сәйкес салықтық тексеруді жүргізу мерзімі ұзартылуы мүмкін:
1) Осы тармақтың 2) тармақшасында көрсетілген жағдайларды қоспағанда, құрылымдық бөлімшелері жоқ заңды тұлғалар, дара кәсіпкерлер және қызметін Қазақстан Республикасында бір орыннан артық болмаған кезде тұрақты мекемелер арқылы жүзеге асыратын резидентрезстер үшін:
салықтық тексеруді тағайындаған салық органы-қырық бес жұмыс күніне дейін;
жоғары тұрған салық органы-алпыс жұмыс күніне дейін;
2) құрылымдық бөлімшелері бар заңды тұлғалар және Қазақстан Республикасында біреуден артық орналасқан жері болған кезде қызметін тұрақты мекемелер арқылы жүзеге асыратын резидент Нестер үшін, сондай-ақ салық мониторингіне жататын салық төлеушілер үшін:
салықтық тексеруді тағайындаған салық органы-жетпіс бес жұмыс күніне дейін;
жоғары тұрған салық органы - жүз сексен жұмыс күніне дейін
Салық кодексінің 146-бабының 4-тармағында салықтық тексеруді жүргізу мерзімінің өтуін салық органдары кезеңге тоқтата тұруы көзделген:
салық төлеушіге (салық агентіне) салық органының мәліметтерді және (немесе) құжаттарды табыс ету және салық төлеушінің (салық агентінің) салықтық тексеру жүргізу кезінде сұратылатын мәліметтерді және (немесе) құжаттарды ұсынуы туралы талабын табыс ету;
салық органының сұрау салуын басқа аумақтық салық органдарына, мемлекеттік органдарға, банктерге және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдарға және Қазақстан Республикасының аумағында қызметін жүзеге асыратын өзге де ұйымдарға жіберу және көрсетілген сұрау салу бойынша мәліметтер және (немесе) құжаттар алу;
халықаралық келісімдерге сәйкес салық органдарының ақпарат беру және ол бойынша мәліметтер алу туралы сұрау салуды Шет мемлекеттерге жіберуі;
салық төлеушінің (салық агентінің) салықтық тексерудің алдын ала актісіне жазбаша қарсылығын дайындау және оны салық органы Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалған тәртіппен қарауы.
Бұл ретте салықтық тексеруді жүзеге асыратын салық органы салық төлеушіге (салық агентіне) қол қойғызып табыс етуге немесе оған Құқықтық статистика органын хабардар ете отырып, салықтық тексеруді тоқтата тұру немесе қайта бастау күнінен бастап үш жұмыс күнінен кешіктірмей салықтық тексеруді тоқтата тұру немесе қайта бастау туралы хабарламаны хабарламасы бар тапсырыс хатпен не электрондық тәсілмен пошта арқылы жіберуге міндетті. Бұл ретте салықтық тексеруді тоқтата тұру немесе қайта бастау туралы хабарлама салық органының веб-қосымшаға осындай хабарламаны жеткізген күнінен бастап салық төлеушіге (салық агентіне) электрондық тәсілмен тапсырылды деп есептеледі. Осы электрондық әдіс осы Кодекстің 86-бабында айқындалған тәртіппен электрондық салық төлеуші ретінде тіркелген салық төлеушіге қолданылады.
Жоғарыда айтылғандарға сүйене отырып, Салық кодексінде салықтық тексерулерді жүргізу мерзімдері бойынша шектеулер белгіленгені жөн.
Сонымен қатар, Мемлекеттік кірістер органдары жүйесіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдері салықтық тексерулер жүргізу кезінде басқа салық органдарына елеусіз сұрау салуларды кезең-кезеңімен жіберу, сондай-ақ салық органының мәліметтерді (құжаттарды) ұсыну туралы талабын салық төлеушіге (салық агентіне) бірнеше рет тапсыру жолымен салықтық тексеру жүргізу мерзімдерін ұзарту салдарынан мүмкін болады.
Сонымен қатар, осы жағдайларда салықтық тексеру кезінде ескіру мерзімі аяқталып, нәтижесінде салықтық тексеру нәтижесіз немесе қосымша есептеулермен болуы мүмкін жағдайлар болуы мүмкін.
Мұндай жағдайлар салықтық тексеруді жүзеге асыратын мемлекеттік кірістер органы қызметкерінің салық төлеушімен (салық агентімен) сөз байласуы кезінде, сондай-ақ лауазымды адамдар тарапынан салықтық тексерулердің уақтылы және сапалы аяқталуы бойынша тиісті бақылау болмаған кезде туындауы мүмкін.
Салықтық тексерулер мерзімін кешіктірудің негізгі себептері:
- мәліметтерді (құжаттарды) ұсыну туралы талаптарды уақтылы қоймау, қарсы тексерулерге, уәкілетті органдарға және екінші деңгейдегі банктерге сұрау салуларды жіберу;
- қарсы тексерулер бойынша сұрауларға жауап алу нәтижелері бойынша тексерулерді, уәкілетті органдар мен екінші деңгейдегі банктерді уақтылы қайта бастау;
- тексеру мерзімі аяқталғанға дейін мәліметтерді (құжаттарды) ұсыну туралы талаптарды ресми түрде ұсыну.
"Салықтық аудитті электрондық бақылау" ақпараттық жүйесінде (бұдан әрі – ЭКНА АЖ) құрылған сәттен бастап олардың логикалық аяқталуына дейін салықтық тексерулер жүргізуге құрылған істерді қарау, оның ішінде салықтық тексерулерді тоқтата тұру және қайта бастау мүмкіндігі көзделген.
Салық кодексінің 146-бабын және салықтық тексерулерді жүргізу мерзімдерін зерделеу барысында 06.01.2017 жылғы №6 "салықтық тексерулерді жүргізу жөніндегі әдістемелік ұсынымдарды" зерделеу барысында басқа салық органдарына, уәкілетті мемлекеттік органдарға, салықтық тексерулерді жүргізу кезінде аумақтық мемлекеттік кірістер органдарының қызметіне қатысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталды. Екінші деңгейдегі банктер, "ЕО пирамидасы" Талдамалық есептерін қалыптастыру (таратудың кешенді салықтық тексерулерін және қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растау жөніндегі тақырыптық тексерулерді қоспағанда). Бұған дейін ҚР ҚМ ҰК төрағасының 24.06.2011 жылғы №248 бұйрығымен бекітілген "салықтық тексерулер жүргізу жөніндегі әдістемелік ұсынымдардың" 26 және 27-тармақтарында сілтемелер көрсетілген болатын.
Ұсынымдар: салық органының мәліметтерді (құжаттарды) ұсыну туралы талаптарын салық төлеушіге (салық агентіне) бірнеше рет (екі реттен артық) қою орын алған салықтық тексерулер, сондай-ақ басқа салық органдарына (қайталама сұрауларды қоспағанда) елеусіз сұрау салуларды мерзімді түрде жіберу тәуекел аймағына жатқызу және салық тексерулерінің сапасына мониторинг енгізу ұсынылады. салықтық тексерулер жүргізу бойынша жаңа әдістемелік ұсынымдарды қарау (талқылау) және бекіту кезінде жоғарыда көрсетілген сұраулардың бағыты бойынша сілтемелер көзделсін.
6. Бюджет және қаржы қаражатын игеру және бөлу
Департамент қызметінде бюджет және қаржы қаражатын игеру және бөлу мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
7. Жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу
Департамент қызметінде жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
8. Ақпараттық жүйелерді әзірлеу және пайдалану
Департамент қызметінде жеке және заңды тұлғалармен шарттар жасасу мәселелері бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу барысында сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.
9. Талдау объектісінің ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметінен туындайтын өзге де мәселелер
Салық кодексінің 93-бабының нормаларына сәйкес салық төлеушілердің қызметі мәжбүрлі түрде тоқтатылған кезде мынадай шарттарға сәйкестікті көздеу қажет:
- күнтізбелік жылдың 1 қаңтарына дейін, бірақ орындалмаған камералдық бақылау хабарламасы жоқ Салық кодексінің 48-бабында белгіленген талап қою ескіру мерзімінен кем емес.
Салық кодексінде салық төлеуші Салық кодексінің 48-бабының ескіру мерзімі бойынша салық есептілігін ұсынбаған кезеңде камералдық бақылау (ЕХД) барысында анықталған бұзушылықтар бойынша хабарламаның орындалуы регламенттелмеген, яғни мәжбүрлеп тарату рәсімінен өткен кезде БСАЖ ақпараттық жүйесі осы ЕХД хабарламасын көрмейді, осыған байланысты хабарлама қалмайды орындалды.
Ұсынымдар: Салық кодексінің 93-бабына осы өзгерістерді енгізу туралы мәселені қарастыру ұсынылады. Салық кодексінің 93-бабының нормаларына сәйкес салық төлеушілердің қызметі мәжбүрлі түрде тоқтатылған кезде мынадай шарттарға сәйкестікті көздеу қажет:
- күнтізбелік жылдың 1 қаңтарына дейін, бірақ орындалмаған камералдық бақылау хабарламасы жоқ Салық кодексінің 48-бабында белгіленген талап қою ескіру мерзімінен кем емес.